Produsele si serviciile Biroului de Credit sunt furnizate sub forma Raportului de Credit, a FICO® Score de la Biroul de Credit si a Alertelor.
Raportul de Credit este principalul produs al Biroului de Credit, rezultatul prelucrării de către sistemul sau informatic a informaţiilor primite de la Participanti despre o persoană vizata. Acesta este utilizat de Participanti pentru a cunoaste comportamentul la plata creditelor contractate de persoanele vizate si care este gradul lor de indatorare. Aceste informatii sunt necesare pentru a evalua capacitatea de rambursare a persoanei vizate si pentru a identifica daca exista sau nu riscul ca acea persoana sa intarzie la plata ratelor.
Principalele componente ale Raportului de Credit sunt datele de identificare si detaliile referitoare la conturile de credit ale persoanei vizate.
FICO® Score de la Biroul de Credit
FICO® Score de la Biroul de Credit este un produs utilizat de catre Participanti in procesul de analiza, care indica, in mod obiectiv si rapid, probabilitatea ca persoana vizata (solicitant al unui credit sau debitor) sa-si indeplineasca la timp obligatiile contractuale.
FICO® Score de la Biroul de Credit este un numar format din 3 cifre (300-850), rezultat in urma procesului statistic care prelucreaza informatiile referitoare la creditele inregistrate in Sistemul Biroului de Credit despre o persoana vizata (un solicitant sau un detinator de credit).
FICO® Score de la Biroul de Credit este furnizat Participantilor ca parte a Raportului de Credit.
FICO® Score de la Biroul de Credit reprezinta un element suplimentar, cu un grad ridicat de predictibilitate si care, alaturat datelor din Raportul de Credit si informatiilor obtinute de Participanti din alte surse (inclusiv de la persoana vizata), concura la realizarea unei evaluari corecte a bonitatii debitorului/debitorului potential, pe intregul ciclu de viata al creditului. Fiecare element luat in calculul deciziei de creditare, inclusiv Scorul, poate avea o pondere mai mica sau mai mare in balanta acestei decizii, in functie de optiunea fiecarui Participant. Informatia continuta de Raportul de Credit si valoarea Scorului, furnizate de Biroul de Credit, sunt analizate de Participanti in functie de raportul risc/comercial al fiecaruia.
FICO® Score de la Biroul de Credit este rezultatul aplicarii unei metode statistice care ia in calcul urmatoarele elemente ce confera predictibilitate: istoricul de plata; datoria curenta; durata contului/conturilor de credit, (numarul mediu de luni de la acordarea creditelor); cererea de noi credite (numarul de interogari si creditele acordate in ultimele 6 luni); mix-ul de credit (tipuri de credite).
Un scor mare echivaleaza cu un risc de neplata scazut in viitor. FICO® Score de la Biroul de Credit este calculat, la momentul solicitarii acestuia de catre Participant, pe baza informatiilor inregistrate in Sistemul Biroului de Credit la acel moment si este afisat pe Raportul de Credit, impreuna cu cel mult 4 motive. Acestea reprezinta, in ordine, cele mai importante cauze care au determinat scaderea Scorului respectiv, fata de valoarea maxima.
In cazul in care despre persoana vizata nu exista suficiente informatii inregistrate in baza noastra de date (cel putin un credit cu doua actualizari), Scorul nu va putea fi calculat si, in consecinta, nu va fi furnizat persoanei vizate sau Participantului care l-a solicitat.
FICO® Score de la Biroul de Credit poate fi furnizat persoanelor care isi exercita dreptul de acces impreuna cu Situatia Inscrierii datelor personale la Biroul de Credit.
Serviciul Alerte este folosit de Participanti pentru monitorizarea debitorilor proprii in vederea respectarii cerintelor de prudentialitate privind administrarea riscului de credit. Participantii au obligatia legala de a adopta politici si utiliza procese prudente pentru identificarea, evaluarea, monitorizarea sau diminuarea riscului de credit in timp util. Aceste politici si procese de administrare a creditelor trebuie sa includa analiza continua a capacitatii debitorului de a rambursa datoriile la scadenta.
Serviciul Alerte se refera la generarea unei alerte catre un Participant atunci cand pentru un debitor propriu se inregistreaza un eveniment (deschidere/inchidere cont, intrare/iesire din restanta, corectie cont, inregistrarea/stergerea starii de garant/codebitor, interogare cont, modificare nume angajator/ numar telefon) la un alt Participant.