TERMENII SI CONDITIILE DE UTILIZARE A
PORTALULUI BIROULUI DE CREDIT
Va rugam sa cititi cu atentie Termenii si Conditiile de utilizare a Portalul Biroului de Credit inainte de utilizarea acestuia!!!
Accesul dvs. şi utilizarea Portalului se supun acestor Termeni şi Condiţii.
In sensul prezentelor dispozitii, termenii de mai jos vor avea urmatorul inteles:
DEFINITII
- BIROUL DE CREDIT S.A. este entitatea de drept privat care administreaza Portalul Biroului de Credit;
- PORTALUL BIROULUI DE CREDIT este o aplicatie informatica (un format electronic, care este utilizat in mod curent, conform cerintelor art. 15 din Regulamentul (UE) 2016/679, prin care Biroul de Credit ofera Persoanei Vizate posibilitatea exercitarii dreptului de acces la date, a dreptului la rectificare, la stergerea datelor, la restrictionarea datelor si a dreptului la opozitie la prelucrare, prevazute de Regulamentului (UE) 679/2016, in mod direct si gratuit, cu un grad inalt de confidentialitate si securitate.
- UTILIZATOR - este persoana fizica-beneficiar al accesului la contul propriu creat in Portal, pe baza credentialelor. Utilizatorul activ are acces la spatiul propriu de lucru din Portal;
- INROLARE – Actiune efectuata de catre persoana fizica la momentul crearii contului in Portal, prin intermediul careia se face identificarea persoanei vizate;
- COD DE INROLARE – Cod emis de Biroul de Credit, prin SMS sau tiparit, necesar finalizarii procesului de inrolare;
- COD DE AUTENTIFICARE – cod emis de Biroul de Credit la fiecare accesare a contului din Portal;
- CONT DE UTILIZATOR - Cont creat de catre persoana vizata in Portal la momentul inrolarii, pe baza datelor proprii de identificare;
- PARTICIPANT - Orice entitate de drept privat care transmite catre Sistemul Biroului de Credit datele cu caracter personal colectate in legatura cu solicitarea, acordarea si derularea unui produs de tip credit, in baza unui contract incheiat cu Biroul de Credit si care consulta datele inregistrate de Participanti si cele colectate de catre Biroul de Credit din surse publice. Pot fi Participanti in Sistemul Biroului de Credit institutiile de credit definite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit, societatile de asigurari pentru produsele de tip credit si institutiile financiare nebancare;
- PERSOANA VIZATA - Persoana fizică ale carei date personale sunt prelucrate in Sistemul Biroului de Credit si care isi creeaza un cont in Portal, devenind utilizator;
- SITUATIA INSCRIERII - Inscrisul emis de Biroul de Credit ca urmare a exercitarii, de catre persoana vizata, a dreptului de acces, rezultat al prelucrării de către Sistemul Informatic al Biroului de Credit a informaţiilor primite de la Participanti despre o persoană vizata. Situatia Inscrierii prezinta informatiile existente in baza de date a Biroului de Credit la momentul emiterii sale, sau indică inexistenţa informaţiei în baza de date a Biroului de Credit, pentru CNP-ul persoanei vizate;
- SPATIUL DE LUCRU – interfata oferita utilizatorului dupa autentificare, care ii permite accesul la optiunile de administrare a contului sau de utilizator si la functionalitatile Portalului Biroului de Credit;
- GDPR - REGULAMENTUL (UE) 2016/679 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
- SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT: ansamblul format din resursele, metodele si procedurile prin care Biroul de Credit si Participantii prelucreaza date cu caracter personal.
- DESPRE NOI
Biroul de Credit SA este o entitate de drept privat, cu sediul în Bucuresti, Str. Sfanta Vineri, nr. 29, etaj 4, sector 3.
Biroul de Credit prelucreaza, impreuna cu Participantii la Sistemul Biroului de Credit, datele personale ale solicitantilor de credit si ale debitorilor Participantilor in scopul facilitarii accesului la creditare, respectarii obligatiilor legale ale Participantilor de evaluare a bonitatii, determinarii gradului de indatorare si administrarii riscului de credit. Fata de aceasta prelucrare, persoanele ale caror date sunt prelucrate au urmatoarele drepturi prevazute de GDPR: dreptul de acces la date (art. 15), dreptul la rectificare (art. 16), dreptul la stergere (art. 17), dreptul la restrictionare (art. 18), dreptul la opozitie (art. 21).
Informatiile inregistrate de Participanti in baza de date a Biroului de Credit cuprind evenimentele constatate pe toata durata desfasurarii relatiei contractuale referitoare la Produsul de tip credit: acordarea produsului, plati la scadenta, modificari ale conditiilor contractuale si ale datelor demografice, eventuale restante si achitarea acestora, inchiderea creditului (prin achitare, transfer, refinantare, vanzare catre alti creditori, etc). Fiecare inregistrare de eveniment este pastrata in istoricul creditului pentru o perioada de 4 ani de la data evenimentului (Data actualizarii, in Situatia Inscrierii). La expirarea acestei perioade, fiecare inregistrare este stearsa automat de aplicatia noastra informatica, astfel incat, la un moment dat, istoricul cuprinde informatiile aferente numai ultimilor 4 ani.
Portalul a fost dezvoltat de catre Biroul de Credit pentru a oferi persoanelor vizate posibilitatea de a-si exercita drepturile prevazute de art. 15-18 si art. 21 din GDPR, in legatura cu datele personale prelucrate in Sistemul Biroului de Credit, in format electronic, in mod direct si gratuit, cu un grad inalt de confidentialitate si securitate.
Solicitarile de acces la date (art. 15 din GDPR), precum si cele referitoare la restrictionarea prelucrarii datelor dupa expirarea perioadei de stocare (art. 18 alin. 1, lit. c din GDPR), inregistrate in Portal, vor fi solutionate intotdeauna de catre Biroul de Credit.
Solicitarile de acces la date sunt solutionate prin furnizarea, in Spatiul de lucru, sau la adresa de e-mail inregistrata ca nume de utilizator, a unei copii a datelor personale prelucrate, sub forma Situatiei Inscrierii la Biroul de Credit, in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de o luna de la data inregistrarii solicitarii.
Solicitarile de restrictionare a prelucrarii datelor dupa expirarea perioadei de stocare sunt solutionate prin acceptarea sau respingerea solicitarii, rezolutie care se va comunica utilizatorului in Spatiul de lucru, in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de o luna de la data inregistrarii solicitarii.
Solicitarile de rectificare si stergere a datelor (art. 16 si art. 17 din GDPR), respectiv cele de restrictionare a prelucrarii datelor (art. 18 alin. 1 lit. a, b si d din GDPR) si cele de opozitie la prelucrare (art. 21 din GDPR), inregistrate in Portal, vor fi solutionate intotdeauna de catre Participantul care a inregistrat datele contestate.
Solicitarile vor fi solutionate de catre Participanti in cel mai scurt timp, prin acceptarea sau respingerea solicitarii, rezolutie care se va comunica utilizatorului in Spatiul de lucru, dar nu mai tarziu de o luna de la data inregistrarii solicitarii. In cazul in care Participantii apreciaza ca, la solicitarea dvs., trebuie sa va raspunda in scris sau detaliat, acestia o pot face utilizand mijloacele de comunicare proprii.
Pentru motive justificate, termenul de solutionare a cererilor inregistrate in Portal poate fi prelungit de Biroul de Credit sau, dupa caz, de Participanti, cu cel mult doua luni.
- UTILIZAREA PORTALULUI
Portalul poate fi accesat de catre Utilizatori in conditiile si cu limitarile descrise in acest document.
Folosirea Portalului presupune:
-
- acceptarea prealabila, integrala si neconditionata a prezentilor Termeni si Conditii si
- inregistrarea prealabila, prin crearea unui cont de utilizator, pe website-ul www.birouldecredit.ro, sectiunea Inrolare.
Accesarea Portalului se face numai prin intermediul unei conexiuni la internet si doar prin crearea unui cont de utilizator.
Va recomandam sa va printati o copie a Termenilor si Conditiilor in cazul in care veti avea nevoie sa reveniti asupra acestora.
- CONTUL DE UTILIZATOR
Crearea unui cont de utilizator este necesara atat pentru verificarea identitatii persoanei vizate care doreste sa isi exercite drepturile prevazute de art. 15-18 si art. 21 din GDPR prin intermediul Portalului, cat si pentru comunicarea, in mod securizat si confidential, a datelor personale si/sau a rezolutiilor oferite la solicitarile inregistrate in Portal. Inregistrarea in baza de date a Biroului de Credit, de catre Participanti, a numerelor de telefon corecte si actualizate ale persoanele vizate usureaza crearea conturilor pe Portal.
Portalul Biroului de Credit permite inregistrarea unui singur cont de utilizator pentru fiecare CNP. Astfel, pentru un anumit CNP, accesul la Portal este posibil doar printr-un singur Utilizator activ.
Important: La un moment dat, fiecare CNP inrolat va avea un singur Utilizator activ.
A.1. Creare cont utilizator. Inrolare
Inregistrarea unui cont in Portalul Biroului de Credit presupune introducerea mai multor informatii care vor fi verificate in procesul de creare cont pentru a asigura confidentialitatea datelor referitoare la creditele dumneavoastra, raportate la Biroul de Credit de catre institutiile financiare cu care sunteti sau ati fost in relatii contractuale in ultimii 4 ani.
Pentru inregistrarea unui de cont de utilizator este necesar sa parcurgeti urmatorii pasi:
Pas 1. Utilizator - Se va introduce numele de utilizator, care trebuie sa fie o adresa de e-mail personala, valida, si parola aleasa. Adresa de e-mail introdusa ca nume utilizator va fi verificata prin expedierea unui e-mail, care va contine un cod ce va fi validat in pasul Verificare e-mail. Aceasta adresa de e-mail va fi folosita pentru a transmite raspunsurile si notificarile la solicitarile persoanei vizate inregistrate prin Portal. Important: asa cum scrieti adresa de e-mail (litere mari, litere mici), tot asa veti inscrie si numele de utilizator ( este case sensitive).
Recomandam crearea de conturi cu adrese de e-mail permanente, nu temporare. Adresele temporare expira si nu mai pot fi utilizate pentru primirea raspunsurilor la solicitarile depuse si nici pentru reaccesarea contului.
Important: Pentru a nu intampina dificultati utilizand adrese de e-mail temporare, va recomandam inrolarea cu adresa de e-mail permanenta.
Pas 2. Verificare e-mail - Se va introduce codul de verificare a validitatii adresei e-mail, primit pe adresa de e-mail introdusa ca nume de utilizator in pasul 1. Utilizator.
Pas 3. Cod inrolare - Este asociat Codului Numeric Personal si poate fi:
- Cod de inrolare prin SMS : cod numeric care se genereaza la momentul crearii contului si se transmite prin SMS, doar daca cel putin un Participant a raportat la Biroul de Credit un numar de telefon mobil valid pentru dumneavoastra si daca acest numar va apartine la momentul inrolarii. In cazul in care nu aveti un numar de telefon inregistrat, sau numarul nu mai este disponibil, nu il puteti modifica si nu va puteti crea cont utilizand SMS-ul.
Inlocuirea unui numar de telefon in baza noastra de date se poate face numai de catre un Participant la care aveti credit in derulare, dupa ce l-ati informat despre modificare. Participantul va inregistra noul numar odata cu un eveniment de plata de pe creditul respectiv.
- Cod de inrolare tiparit: cod numeric care se genereaza in conditiile mentionate la lit. B) “Codul de inrolare tiparit”
Pas 4. Date personale - Ultimul pas presupune completarea datelor personale si anume: Cod Numeric Personal; Nume; Prenume; Adresa; Localitate; Judet; Telefon.
Contul va fi creat doar dupa parcurgerea tuturor pasilor descrisi mai sus.
Important: Campurile trebuie completate cu datele dvs. personale, asa cum acestea sunt inscrise in actul de identitate. In caz contrar, contul poate fi anulat!
A.2. Autentificare
Dupa crearea contului in Portal, utilizatorul se poate autentifica prin activarea functionalitatii Log In/Logare din ecranul principal al Portalului.
Parcurgerea casutelor pentru autentificare se face in ordinea afisarii. Dupa introducerea numelui de utilizator (adresa de e-mail) se apasa butonului Genereaza cod autentificare. Acesta este transmis la adresa de e-mail folosita ca nume de utilizator. Se recomanda ca, la apasarea butonului, casuta de e-mail sa fie deschisa pentru preluarea rapida in Inbox (uneori in Spam) a codului de autentificare, acesta avand o valabilitate limitata in timp.
Se introduce parola si apoi codul de autentificare primit.
La fiecare accesare a contului, se va genera un nou cod de autentificare.
- CODUL DE INROLARE TIPARIT
Codul de inrolare tiparit se furnizeaza doar daca persoanele vizate nu sunt deja inrolate, adica atunci cand nu au cont activ in Portal. In general, solicitarile sunt transmise de persoanele vizate care nu sunt inregistrate la Biroul de Credit cu numar de telefon, sau numarul de telefon inregistrat este eronat, sau nu mai este valabil si solicita crearea unui cont in Portal.
Acest cod se poate genera fie de catre Biroul de Credit, fie de catre Participant, la solicitarea persoanei vizate.
Generarea unui cod de inrolare de catre Participant se realizeaza, la solicitarea persoanei vizate, doar in situatia in care aceasta are un credit in derulare la Participantul respectiv.
Generarea unui cod de inrolare de catre Biroul de Credit se realizeaza la solicitarea scrisa a persoanei vizate, la care se va atasa o copie a actului de identitate, transmisa prin:
- posta/curier, la sediul Biroului de Credit din Bucuresti, Sector 3, Strada Sfanta Vineri nr. 29, etaj 4, sau
- electronic, in cazul in care solicitatul detine o semnatura electronica calificata, la adresa rpd@birouldecredit.ro.
Biroul de Credit va solutiona solicitarea in termen de cel mult o luna de la data inregistrarii cererii, conform art. 12 GDPR.
Atasarea copiei actului de identitate este necesara in vederea validarii datelor de identificare si generarii codului de inrolare. Copia actului de identitate va fi utilizata doar pentru perioada de timp necesara generarii, transmiterii si receptionarii codului de inrolare tiparit.
Codul de inrolare tiparit va fi trimis exclusiv la adresa de domiciliu a persoanei vizate, aceasta fiind o masura pentru protectia persoanelor vizate care solicita crearea unui cont pe Portal si pentru prevenirea accesului neautorizat la datele persoanelor vizate prelucrate in Sistemul Biroului de Credit. Prin exceptie, persoana vizata poate solicita transmiterea codului de inrolare tiparit la o alta adresa decat cea de domiciliu, cu conditia prezentarii unui document care sa ateste resedinta la adresa respectiva (de ex. viza de flotant).
Codul de inrolare tiparit va avea asociata o data de expirare de:
- 15 zile in cazul emiterii acestuia de catre Participant;
- 30 zile in cazul emiterii acestuia de catre Biroul de Credit.
Codul de inrolare nu va mai putea fi folosit:
- dupa expirarea perioadei de valabilitate;
- in cazul in care a fost folosit cu succes pentru crearea unui cont de utilizator.
In cazul in care nu s-a reusit inrolarea in perioada de valabilitate, se poate solicita emiterea unui nou cod de inrolare.
Codul de inrolare este personal, nu il transmiteti sub nicio forma si sub niciun pretext unei alte persoane. Prin transmiterea codului de inrolare unei alte persoane va expuneti riscului ca acea persoana sa aiba accesul si controlul asupra datelor dvs. personale inregistrate in Sistemul Biroului de Credit, pe termen nelimitat.
Codului dvs. numeric personal (CNP) ii este asociat codul de inrolare alocat de catre Biroul de Credit, ambele fiind date cu caracter strict confidential.
Inainte de a folosi codul de inrolare, nu il pastrati in acelasi loc cu cartea de identitate (care contine si CNP-ul)!
In cazul in care ati pierdut codul de inrolare sau a fost aflat de catre o alta persoana, adresati-va Biroului de Credit la adresa de e-mail: rpd@birouldecredit.ro in vederea blocarii acestuia.
- ADMINISTRAREA CONTULUI DE UTILIZATOR
Utilizatorul are posibilitatea de a-si accesa si modifica/actualiza datele de identificare asociate contului de utilizator din sectiunea „Contul meu”.
Datele care pot fi modificate/actualizate in sectiunea „Contul meu” sunt:
- Nume;
- Prenume;
- Adresa;
- Localitate;
- Judet;
- Numar de telefon.
Important: Completati aceste campuri cu informatiile corecte si curente, asa cum sunt inregistrate in documentele proprii; In caz contrar, contul poate fi anulat!
In sectiunea „Contul meu” sunt disponibile toate actiunile/solicitarile si rezolutiile primite la solicitari, efectuate de catre Utilizator in ultimii 3 ani.
- BLOCAREA CONTULUI DE UTILIZATOR
Utilizatorul poate solicita Biroului de Credit blocarea contului propriu in baza unei cereri scrise (va contine datele sale de identificare, numele de utilizator, numar de telefon de contact si motivul solicitarii), la care va atasa copia CI.. Solicitarea poate fi transmisa:
- prin posta, la adresa: BIROUL DE CREDIT S.A., str. Sfanta Vineri nr. 29, sector 3, Bucuresti, sau
- electronic, in cazul in care solicitatul detine o semnatura electronica calificata, la adresa rpd@birouldecredit.ro.
Biroul de Credit va opera blocarea contului numai dupa validarea solicitarii. Aceasta poate presupune contactarea solicitantului pentru clarificari sau detalii suplimentare.
Blocarea contului de utilizator presupune inactivarea contului si nu stergerea acestuia. Prin blocare, persoana vizata nu mai are acces la cont si, daca doreste un nou acces, trebuie sa reia pasii de la Inrolare.
La cererea scrisa a utilizatorului se poate face si deblocarea contului, reactivand adresa de e-mail cu care s-a creat contul. In cazul deblocarii, solicitarile anterioare, din ultimii 3 ani, vor fi disponibile.
- PERIOADA DE STOCARE A DATELOR PRIVIND CONTUL DE UTILIZATOR
Pentru un CNP va fi un singur cont, cu o singura adresa de e-mail prin care se poate face accesarea datelor personale. Daca pe un cont sunt mai multe adrese de e-mail, doar ultima care a accesat contul va ramane activa, celelalte vor fi automat blocate.
Contul de utilizator va fi activ atat timp cat Utilizatorul il foloseste. In cazul in care un Utilizator nu s-a autentificat in contul de utilizator pe o perioada de 3 ani, acesta va fi sters automat de aplicatia Biroului de Credit.
Informatiile referitoare la solicitarile efectuate in contul de utilizator se vor pastra pentru o perioada de 3 ani de la data solutionarii lor, sau de 3 ani si o luna pentru cele nesolutionate, indiferent daca contul de utilizator este sau nu activ. Pastrarea informatiilor referitoare la activitatea contului de utilizator, dupa blocarea acestuia, este necesara Biroului de Credit pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta sau in cadrul unor investigatii ale autoritatilor competente.
- DREPTURILE SI OBLIGATIILE UTILIZATORILOR
Pentru crearea unui cont, persoana vizata trebuie sa furnizeze datele sale de identificare, precum CNP, nume, prenume, adresa de corespondenta, localitatea, numarul de telefon si o adresa de e-mail personala si valida.
Persoana vizata este responsabila in ceea ce priveste furnizarea corecta si completa a datelor necesare crearii contului de utilizator.
Contul poate fi utilizat exclusiv de catre Persoana Vizata si doar pentru a-si exercita drepturile prevazute de art. 15-18 si art. 21 din GDPR, in legatura cu datele personale prelucrate in Sistemul Biroului de Credit.
Dupa crearea unui cont de utilizator, Persoana Vizata se obliga sa nu comunice altor persoane credentialele contului (username si parola), sa nu permita altor persoane accesul la contul de utilizator si sa nu transfere contul de utilizator.
Utilizatorul are dreptul de a solicita in orice moment blocarea contului de utilizator, conform procedurii descrise la lit. D). Prin blocarea contului Utilizatorul nu mai are acces la cont cu credentialele (username si parola) aferente contului.
Utilizatorul poate avea acces la datele contului de utilizator (dreptul de acces la date), le poate modifica (dreptul la rectificarea datelor), conform procedurii descrise la lit. C) „ADMINISTRAREA CONTULUI DE UTILIZATOR” respectiv, poate solicita blocarea (dreptul la stergere), conform procedurii descrise la lit. D) BLOCAREA CONTULUI DE UTILIZATOR
- DREPTURILE SI OBLIGATIILE BIROULUI DE CREDIT
Biroul de Credit va facilita persoanei vizate crearea unui cont de utilizator, atunci cand aceasta nu este inregistrata in baza sa de date cu un numar de telefon sau numarul de telefon inregistrat nu mai este valabil, cu respectarea conditiilor mentionate mai sus la lit. B).
Biroul de Credit va păstra confidenţialitatea asupra tuturor datelor şi informaţiilor transmise de către persoana vizata, respectând (i) cerinţele minime de securitate a prelucrărilor de date cu caracter personal precum şi (ii) regimul juridic specific al datelor prelucrate, aşa cum sunt acestea prevăzute de lege. Orice persoană care acţionează sub autoritatea Biroului de Credit are obligaţia să păstreze confidenţialitatea asupra oricărei date sau informaţii transmise de către persoana vizata, de care a luat cunoştinţă în cursul desfăşurării activităţii sale profesionale.
Biroul de Credit a implementat masurile tehnice si organizatorice necesare asigurarii unui nivel adecvat de protectie a datelor cu caracter personal prelucrate pe parcursul duratei contului de utilizator.
Sistemul Biroului de Credit permite generarea unui singur cod de inrolare pe CNP, in mod gratuit.
Biroul de Credit are dreptul de a bloca accesul Persoanei Vizate la contul de utilizator in urma constatarii unei activitati care incalca Termenii si Conditiile de utilizare a Portalului.
- LIMITAREA RASPUNDERII
Utilizatorul este responsabil in legatura cu pastrarea confidentialitatii credentialelor contului, fiind obligat sa notifice despre orice utilizare neautorizata si despre toate bresele de securitate (inclusiv cele suspecte), la adresa de e-mail: rpd@birouldecredit.ro sau la adresa de corespondenta Strada Sfanta Vineri nr.29, etaj 4, sector 3, Bucuresti.
Utilizatorul intelege si accepta ca Biroul de Credit nu are nicio responsabilitate in legatura cu eventualele prejudicii directe si/sau indirecte cauzate Utilizatorului (i) prin orice acces neautorizat care poate sa apara ca rezultat a actiunilor Utilizatorului care contravin celor mentionate in prezentii Termeni si Conditii sau (ii) prin folosirea neautorizata sau ilegala a datelor de catre o terta persoana ca urmare a neglijentei sau culpei Utilizatorului ori din alte motive.
Biroul de Credit nu isi asuma nicio responsabilitate in ceea ce priveste accesul ilegal/neautorizat la datele personale de catre terte persoane ca urmare a transmiterii intentionate sau prin neglijenta a credentialelor de autentificare pe Portalul Biroului de Credit de catre Persoana Vizata.
Biroul de Credit nu este raspunzator, in nicio situatie, in cazul in care utilizatorul pierde sau transmite credentialele contului catre o alta persoana/entitate.
- FUNCTIONALITATILE PORTALULUI
Prin crearea unui cont de utilizator si prin autentificarea pe Portalul Biroului de Credit, Persoana Vizata isi poate exercita drepturile prevazute de art. 15-18 si 21 din GDPR.
Portalul Biroului de Credit ofera Utilizatorului urmatoarele functionalitati:
- SOLICITARILE MELE – Functionalitate a Portalului Biroului de Credit care permite vizualizarea solicitarilor introduse de catre Persoana Vizata; solicitarile sunt vizibile pentru o perioada de 3 ani de la data solutionarii solicitarii, dar nu mai mult de 3 ani si o luna de la data solicitarilor nesolutionate.
- SITUATIA INSCRIERII (dreptul de acces la date prevazut de art. 15 GDPR) – Functionalitate prin care Persoana vizata isi poate exercita dreptul de acces la date prin solicitarea Situatiei Inscrierii. In urma inregistrarii solicitarii, Situatia Inscrierii este generata pe loc si poate fi descarcata in format PDF, sau transmisa pe adresa de e-mail utilizata ca nume de utilizator;
- RECTIFICARE (dreptul la rectificarea datelor prevazut de art. 16 GDPR) – Functionalitate prin care utilizatorul isi poate exercita dreptul la rectificarea datelor prin adaugarea unei solicitari de rectificare a datelor inscrise de un Participant. Portalul Biroului de Credit faciliteaza aceasta interactiune, aplicatia transmitand automat solicitarea catre Participantul respectiv, spre solutionare; Obligatia solutionarii, in termenul legal prevazut de art. 12 GDPR, a solicitarii de rectificare a datelor apartine PARTICIPANTULUI care a acordat creditul si care a inregistrat informatiile in baza de date a Biroului de Credit;
- STERGERE (dreptul la stergerea datelor prevazut de art. 17 GDPR) – Functionalitate prin care utilizatorul isi poate exercita dreptul la stergerea datelor inscrise de un Participant in cazul in care datele raportate de acesta la Biroul de Credit nu sunt corecte sau nu au fost respectate prevederile legale cu privire la prelucrarea acestora. Portalul Biroului de Credit faciliteaza aceasta interactiune, aplicatia transmitand automat solicitarea catre Participantul respectiv, spre solutionare . Obligatia solutionarii, in termenul legal prevazut de art. 12 GDPR, a solicitarii de stergere a datelor apartine PARTICIPANTULUI care a acordat creditul;
- OPOZITIE LA PRELUCRARE (dreptul la opozitie prevazut de art. 21 GDPR) – Functionalitate prin care utilizatorul isi poate exercita dreptul de a se opune prelucrarii datelor, atunci cand aceasta justifica o situatie particulara, alta decat cea care tine de legalitatea prelucrarii. Portalul Biroului de Credit faciliteaza aceasta interactiune, aplicatia transmitand automat solicitarea catre Participantul respectiv, spre solutionare Obligatia solutionarii, in termenul legal prevazut de art. 12 GDPR, a solicitarii de opozitie la prelucrare a datelor apartine PARTICIPANTULUI care a acordat creditul;
- RESTRICTIONARE LA STERGEREA DATELOR (PRELUCRARE ILEGALA) - Functionalitate prin care utilizatorul isi poate exercita dreptul de a se opune stergerii si de a solicita pastrarea informatiilor prelucrate ilegal, in conditiile stipulate in Regulamentul (UE) 2016/679, art. 18, lit. B. Obligatia solutionarii, in termenul legal prevazut de art. 12 GDPR, a solicitarii de restrictionare la stergerea datelor (prelucrare ilegala) a datelor apartine PARTICIPANTULUI care a acordat creditul;
- RESTRICTIONARE LA STERGEREA DATELOR (OPOZITIE LA PRELUCRARE) - Restrictionarea datelor la stergere dupa expirarea perioadei de stocare (4 ani) presupune ca datele nu se vor sterge, ci se vor pastra in sistem in continuare. Acest drept se exercita doar atunci cand Biroul de Credit si Participantii nu mai au nevoie de datele persoanei vizate, dar aceasta nu doreste stergerea datelor si le solicita pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta, in conditiile stipulate in Regulamentul (UE) 2016/679, art. 21; Obligatia solutionarii, in termenul legal prevazut de art. 12 GDPR, a solicitarii de restrictionare la stergerea datelor apartine Biroului de Credit;
- DERESTRICTIONARE – Tip de solicitare care permite derestrictionarea datelor incluse in solicitarile de tip Restrictionare si care au fost solutionate favorabil (Acceptat) pentru persoana vizata. La salvarea solicitarii, Sistemul Biroului de Credit va derestrictiona automat datele si va trimite o notificare care va anunta aceasta derestrictionare;
- RESETARE PAROLA – Tip de solicitare care permite Persoanei Vizate sa isi schimbe parola contului de utilizator;
- STERGEREA CONTULUI DE UTILIZATOR/RESTRICTIONAREA ACCESULUI LA CONTUL DE UTILIZATOR Tip de solicitare care va permite stergerea contului de utilizator sau restrictionarea accesului la contul de utilizator. Utilizatorul poate solicita stergerea contului de utilizator/restrictionarea accesului la contul de utilizator printr-o solicitare scrisa, in format:
- electronic la adresa de e-mail rpd@birouldecredit.ro, daca detine o semnatura electronica certificata, sau
- letric, la adresa Strada Sfanta Vineri, Nr. 29, Etaj 4, Sector 3, Bucuresti.
Solicitarea trebuie semnata si insotita de copia actului de identitate. Un model de cerere se regaseste AICI. Urmare a acceptarii solicitarii, Biroul de Credit va bloca accesul pentru credentialele aferente acelui cont.
- SECURITATEA SI CONFIDENTIALITATEA PRELUCRARII DATELOR
Sistemul Biroului de Credit este un mediu sigur din punct de vedere informatic, datele dumneavoastra fiind criptate pentru a preveni un eventual acces neautorizat. Transferul de date dintre Persoana Vizata (Utilizator) si Portalul Biroului de Credit este criptat, asigurand astfel securitatea Portalului Biroului de Credit. Chiar daca Biroul de Credit pune la dispozitia Utilizatorului un mediu sigur din punct de vedere informatic, securitatea contului de utilizator depinde si de mentinerea confidentialitatii datelor de conectare la Aplicatie. Biroul de Credit nu isi asuma responsabilitatea pentru accesul ilegal/neautorizat la date cauzat de nerespectarea, de catre Utilizator, a cerintelor minime de securitate.
Cerintele minime de securitate pentru utilizarea contului de utilizator sunt:
- folosirea unei parole complexe;
- schimbarea regulata a parolei;
- nedivulgarea parolei/datelor de acces altor persoane;
- evitarea stocarii parolei pe medii de stocare nesigure si accesibile altor persoane.
- LITIGII
In vederea solutionarii eventualelor litigii, Utilizatorul se poate adresa:
- Biroului de Credit
- in format electronic, la adresa rpd@birouldecredit.ro;
- in format letric, la adresa Strada Sfanta Vineri, Nr. 29, Etaj 4, Sector 3, Bucuresti;
- Participantului/Participantilor
- Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal
In eventualitatea unor plangeri/reclamatii/litigii, recomandam ca Utilizatorul sa se adreseze in primul rand Biroului de Credit, in vederea solutionarii acestora sau in vederea indrumarii catre institutia abilitata sa le solutioneze.